Як заряджати електромобілі BMW. Зарядка BMW i3

у
Категорії: Особливості зарядки авто

Звертаємо Вашу увагу на те що концерн BMW належить до автовиробників які зрушили тренд на виробництво електромобілів у світі. Радимо за нагоди відвідати штаб-квартиру (BMW Welt) в Мюнхені, щоб переконатись. Електромобільній тематиці присвячена величезна частина експозиції музею BMW. Для будівництва електромобілів був побудований окремий завод в Лейпцигу котрий в 2013 році розпочав виробництво електричних BMW i3 і гібридних моделей BMW i3 та i8.

BMW E1 – концепт серійного електромобіля, 1991 рік

Автомобіль BMW i3 розроблявся починаючи з 2007 року. Над його розробкою працювала окрема команда дизайнерів а вже потім інженери BMW доводили до реальності сміливий дизайн. Багато експериментальних речей було закладено в цей автомобіль тому він може здивувати деякими «косяками» яких не очікуєш від BMW. Більшість з них не критичні, але ми все-одно їх зазначимо нижче.

 

Різниця між поколіннями BMW i3 та ринками – Європа, Америка…

В залежності від ринків на котрі постачались i3 відрізняються типами роз’ємів AC та DC в авто і бортовим інвертором. Згідно проекту BMW у виробництві i3 закладено 4 покоління з можливістю оновлення старих поколінь але концерн з часом відмовився від надання такої послугу через практику користувачів оновлювати автомобілі шляхом їх продажу а не заміни акумуляторів.

Покоління

Роки випуску Ємність в кВтг
(використовується)
Ємність в Ампер-годинах

Пробіг в економному режимі

1 2013-06.2016

22 kWh
(18.8 kWh)

60 Ah

150 км

2 07.2016-10.2018

33 kWh
(27.2 kWh)

94 Ah

250 км

3 11.2018- на зараз

42.2 kWh
(37.9 kWh)

120 Ah

350 км

4 очікується

 

На європейському ринку всі автомобілі i3 мають роз’єм (зарядний порт) CCS Combo Type 2. Виключенням є частина автомобілів що зійшла першою з конвеєру у 2013 році і мала тільки зарядний порт AC стандарту Type 2. Тобто, були випущені без можливості швидкісної зарядки. Всі інші авто з 2013 року мають порт CCS Combo Type 2.

Перше покоління для всіх ринків було випущено з однофазним інвертором потужністю 7.4 kWh (32 Ампери). Починаючи з другого покоління i3 отримали трифазний інвертор потужністю 11 kWh (3х16 Ампер) при трифазному підключенні і 7.4 kWh (32 Ампери) при однофазному.

Європейський стандарт

Ви можете переконатись в кількості фаз у вашому електромобілі. Однофазний порт відрізняється від трифазного наявністю контактів L2 та L3.

На суперчарджерах через швидкісний порт CCS Combo Type 2 передбачена зарядка на потужності 50 kWh. Поділивши ємність свого акумулятора на 50 ви зможете порахувати час DC зарядки вашого авто. На ультра-швидких станціях потужністю 150 кВт або 350 кВт автомобіль буде споживати лише 50 кВт.

 

Американський стандарт

На американському ринку представлені i3 з подвійним роз’ємом CCS Combo Type 1. Виключенням також є невелика частина від 2013 року де встановлений лише AC порт Type 1. Американських i3 є однофазними автомобілями оскільки архітектура американської електромережі – однофазна. Максимальна потужність інвертора у всіх поколіннях – 7.4 kWh (32 Ампери).

Автомобілі привезені з американського ринку не мають можливості на пряму заряджатись від суперчарджерів оскільки в європейських країнах суперчарджери відповідають європейському стандартну CCS Combo Type 2.

Зразок заміни зарядного порта CCS Combo

Тобто можливість швидкісної зарядки є але фактично підключитись до суперчарджерів не вийде. Якщо вкрай необхідно користуватись суперчарджерами то безпечним шляхом буде переобладнати авто замінивши порт CCS Combo Type 1 на оригінальний CCS Combo Type 2. Серед небезпечних рішень можна зустріти кустарні DC перехідники які можуть призвести до загоряння автомобіля або ураження струмом 500V користувача. Варто з надмірною обережністю відноситись до потужностей що перевищують 30 кВт/г.

 

 

Японський стандарт

Для японського ринку i3 випускається у комбінації AC роз’єму Type 1 та DC портом CHAdeMO для швидкісної зарядки. Через порт Type 1 потужність обмежена на 3,5 кіловатах (16 Ампер) через обмеження можливостей електромереж Японії. Роз’єм Type 1 знаходиться в ніші підкапотного простору через те що під звичним нам лючком розміщується DC порт CHAdeMO.

Суперчарджер японського стандарту CHAdeMO передбачає швидкісну зарядку потужністю 50 кВт/г.

 

Китайський стандарт

Для китайського ринку i3 обладнані роз’ємом китайського стандарту GB/T. Потужність інвертора складає 7.4kWh (32 Ампери). Щодо DC порту інформація уточнюється.

Корейські автомобілі BMW i3 аналогічні до американських і мають порт CCS Combo Type 1. Однофазний інвертор споживає максимум 7,4кВт/годину. Швидкісний порт не можливо використовувати без його заміни на європейський стандарт.

 

 

Швидкість зарядки BMW i3

Штатні зарядні пристрої котрими комплектуються BMW i3 розраховані на струм 9А, 10А, 12А в залежності від країни. Тобто потужність таких зарядок складає від 2 до 2,7 кВт за 1 годину зарядки. Знаючи ємність акумулятора Вашого автомобіля можливо приблизно розрахувати час повної зарядки вашого авто. Тобто перше покоління повністю зарядиться приблизно за 9-10 годин. Щоб заряджатись швидше варто обрати більш потужне зарядне обладнання, звісно якщо Вам дозволяє електромережа.
Проконсультуйтесь з електриком або зателефонуйте нам для консультації з експертом.

Для орієнтовних розрахунків швидкості зарядки скористайтесь таблицею

Струм

Фази Потужність

Швидкість за одну годину зарядки*

1 фаза 2.0 кВт/год.

+13 км

10А

1 фаза 2.3 кВт/год.

+15 км

12А

1 фаза 2.7 кВт/год.

+17 км

16A

1 фаза 3.7 кВт/год.

+25 км

16A

3 фази 11 кВт/год.

+75 км

25А

1 фаза 5.7 кВт/год.

+37 км

32А

1 фаза 7.4 кВт/год.

+50 км

*Швидкість зарядки відрізняється від манери експлуатації автомобіля. Дані наведені при користуванні автомобілем в економічному режимі. Також на швидкість зарядки впливає напруга в електромережі. Розрахунок наведений при показниках відповідно до сучасного стандарту 230 В.

 

Деградація акумуляторів

На практиці акумулятори BMW показали стою витривалість. Щорічна деградація акумулятора складає від 1.5-3%. Деградація при регулярному використання швидкісних зарядних станцій DC в межах 2-6% (не більше 1 разу на день). Подорожі 1-3 рази на рік з великими дистанціями варто комбінувати з зарядними станціями AC. Для здоров’я акумулятора BMW варто дотримуватись загальних рекомендацій по експлуатації. Краще заряджатись до 100% та інколи давати можливість розрядженому акумулятору зарядитись повністю низьким струмом (6A, 7A або 8A) якщо Ваша зарядна станція це дозволяє.

 

 

Специфіка зарядки BMW i3

Автомобіль у всіх модифікаціях не чутливий до характеристик електромережі. Незначні відхилення  напруги, просадка напруги та її коливання не відображаються на експлуатації автомобілів. Звісно не йде мова про аварійні електромережі які часто можна зустріти в нашій країні. Автомобілі BMW i3 підтримують зарядку без захисного заземлення але варто піклуватись про безпеку а використовувати таку функцію тільки у екстрених випадках і з зарядним обладнанням яке має другий контур захисту від ураження струмом.

 

Модифікації Range Extender

Загальної відмінностей в зарядці між версіями BMW i3 немає. Різниця є лише у витратах електроенергії на 1 км шляху. Наприклад REx-версії BMW i3 мають бензиновий генератор котрий може виробляти електроенергію. За таку можливість автомобіль сплачує більшою вагою ніж аналогічна суто електрична версію. Від ефективності залежить і швидкість зарядки отже крім більшого розходу електроенергії REx буде додавати трохи менше кілометрів за одну годину зарядки. З кожним поколінням вага i3 збільшується а отже, зменшення ефективності.

 

Як обрати зарядне обладнання для BMW i3

Європейська версія постачається з простим зарядним пристроєм Delphi потужністю 2,3 кВт (10 Ампер). Зарядний кабель для стаціонарних зарядок (зарядних станцій) в комплект не входить але доступний опціонально. Американська версія постачається тільки з пристроєм Delphi, потужністю 2,7 кВт (12 Ампер). Додатково про зарядні пристрої що постачаються з BMW i3 ви можете прочитати в окремому огляді «Оригінальна зарядка BMW i3, i8».
Перше що необхідно користувачу i3 для комфортної експлуатації – потужніша зарядка (портативна або стаціонарна). Якщо плануєте поїздки то знадобиться кабель для стаціонарних зарядок (публічних станцій). Для власників європейських версій може знадобитись перехідник або адаптер з Type 2 на Type 1 оскільки українські мережі зарядних станцій в більшості орієнтовані на зарядку автомобілів з американського ринку.

В залежності від версії BMW i3 ми рекомендуємо відфільтровані товари які підходять для зарядки BMW i3.

Версії Портативні Стаціонарні Кабелі Перехідникі
Європейські

BMW i3

1 покоління

Портативні зарядні пристрої для BMW i3 Стаціонарні зарядні пристрої для BMW i3 Кабель для підключення BMW i3 до зарядних станцій Перехідники і адаптери для BMW i3
Європейські

BMW i3

2-4 покоління

Портативні зарядні пристрої для BMW i3 Стаціонарні зарядні пристрої для BMW i3 Кабель для підключення BMW i3 до зарядних станцій Перехідники і адаптери для BMW i3
Американські

BMW i3

1-4 покоління

Портативні зарядні пристрої для BMW i3 Стаціонарні зарядні пристрої для BMW i3 Кабель для підключення BMW i3 до зарядних станцій Перехідники і адаптери для BMW i3

 

Основні недоліки на думку користувачів BMW i3

  • Колеса. Серед недоліків експлуатації користувачі зазначають розмір колес – 19” 20”котрі виглядають вузькими при таких розмірах. Зимньої резини в 20 радіусі не існує. Якщо взимку заїхати в сугроб снігу, автомобілю не вистачатиме зчеплення щоб виїхати самостійно.
  • Вода під капотом. Гумовий бар’єр під капотом не витримує сильний дощ або сніг що викликає потрапляння його у підкапотний простір де знаходиться багажне відділення для аксесуарів автомобіля. На автомобіль це ніяк не впливає а речі яким може вода нанести шкоду бажано під капотом не примати. Особливо не варто тримати в таких умовах зарядні аксесуари.
  • Карбоновий кузов. При значному пошкодженні немає можливості відновити автомобіль. З іншого боку доступність запчастин на вторинному ринку.

 

Основні переваги на думку користувачів BMW i3

  • Автомобіль створений для міста тому має мінімальний діаметр розвороту 9.86 м.
  • Відсутність тоннелю між водієм і пасажиром дозволяє легко вийти з протилежної сторони авто.
  • Автомобіль долає 0-100км/год за 7,2 секунди завдяки двигуну потужністю 125 kW (170Hp)
  • Для європейських i3 можливо керувати додатком BMW Connected Drive.