Огляд Hyundai IONIQ 5. Специфіка зарядки космічного електромобіля

у
Категорії: Особливості зарядки авто

КІЛЬКА СЛІВ ПРО ДИЗАЙН

Автовиробник Hyundai виявився сміливішим за світових автогігантів у створенні серійного автомобіля майбутнього. З 2013 року цей шлях проходили моделі i3 та i8 від концерну BMW і він виявився дійсно складним. По-перше, важко реалізовувати футуристичні проекти дизайнерів навіть найкращим світовим інженерам. По-друге, сміливий дизайн обмежує коло потенційних покупців чим одразу зменшує дохідність проекту. Через це сучасні електричні BMW стали більш консервативними в дизайні. Перехід на «автомобілі майбутнього» у автомобілебудуванні дуже повільний але безальтернативний.

Взагалі у Hyundai, IONIQ 5 це не перша проба пера, так як до цього було перше покоління автомобіля IONIQ у версіях плагін гибрид та повністю електро. І на диво, ця модель не була “першим млинцем”, модель виявилася дуже цікавою і захопила свою частину аудиторії прихильників електрокарів. Але на відміну від IONIQ 5, перше покоління в своєму дизайні та характеристиках не на багато відрізнялося від звичайних автомобілів з двигунами внутріщшноього згорання. Варіант же з IONIQ 5 це зовсім інша історія цієї компанії…

 

МОДИФІКАЦІЇ І ХАРАКТЕРИСТИКИ

IONIQ 5 випускається в трьох варіаціях по ємності акумуляторів: 58 кВт⋅год (380 км пробігу), 72.6 кВт⋅год (480 км пробігу) та 77,4 кВт⋅год (400-435 км пробігу і тільки для Американського ринку). Кожна варіація може комплектуватись тільки заднім або повним синхронним приводом. Розгін до 100 в них також відрізняється, 5 секунд та 8,5 секунд в залежності від комбінації. На наш погляд повний привід для даної моделі важливий оскільки база IONIQ 5 довша на 13 см за Hyundai Tucson.

 

ЯК ЗАРЯДЖАТИ IONIQ 5

Якщо Ви наважились на купівлю або вже придбали IONIQ 5, то варто розібратися як його заряджати. У нашому огляді представлений офіційний європейський IONIQ 5. Через відмінність у електричних стандартах IONIQ 5 на різних ринках має різні зарядні порти. Для ринку Кореї, Америки це подвійний зарядний порт CCS Type 1, для європейського ринку – CCS Type 2.

Європейський IONIQ 5 має подвійний зарядний порт CCS Type 2.

Верхня його частина називається роз’ємом Type 2. До нього напряму підключаються зарядні пристрої звичайної та прискореної зарядки (змінний струм – AC). Через кабель Type 2 – Type 2 підключаються стаціонарні зарядні станції.  Штатний зарядний пристрій – однофазний і розрахований на потужність до 2,5 кВт. Автомобіль може заряджатись як від однофазних зарядних пристроїв потужністю до 7,4 кВт (1 фаза 32 А), так і від трифазних потужністю до 11 кВт (3 фази 16 А). Зарядний пристрій може бути потужніший за максимальну потужність автомобіля. Автомобіль буде обмежувати потужність на своєму максимумі.

Суперчарджери (швидкісні зарядки DC) підключаються роз’ємом CCS Type 2 одразу у верхню і нижню частину зарядного порта. Максимальна потужність котру здатний приймати IONIQ 5 – 220кВт за годину. Тобто на станціях потужністю 350 кВт IONIQ5 буде споживати 220 кВт. На DC станціях меншої потужності IONIQ 5 буде заряджатись на максимальній потужності самої станції.

Американський IONIQ 5 має подвійний зарядний порт CCS Type 1.

Верхня його частина називається роз’ємом Type 1. До нього напряму підключаються зарядні пристрої звичайної та прискореної зарядки (змінний струм – AC). Через кабель Type 1 – Type 2 підключаються стаціонарні зарядні станції.  Штатний зарядний пристрій – однофазний і розрахований на потужність до 2,5 кВт. Автомобіль може заряджатись лише по одній фазі потужністю до 7,4 кВт (1 фаза 32 А). При підключенні до трифазних зарядних пристроїв авто буде споживати електроенергію тільки по одній фазі. Зарядний пристрій може бути потужніший за максимальну потужність автомобіля. Автомобіль буде обмежувати потужність на своєму максимумі.

Суперчарджери (швидкісні зарядки DC) підключаються роз’ємом CCS Type 1 одразу у верхню і нижню частину зарядного порта. Максимальна потужність котру здатний приймати IONIQ 5 – 220 кВт за годину. Тобто на станціях потужністю 350 кВт IONIQ5 буде споживати 220 кВт. На DC станціях меншої потужності IONIQ 5 буде заряджатись на максимальній потужності самої станції.

Корейський IONIQ 5 не відрізняється від американської версії за його зарядними характеристиками.

 

ПЕРЕХІДНИКИ І АДАПТЕРИ

В комплекні з автомобілем постачається адаптер для зворотнього живлення електрообладнання потужністю до 3,6 кВт. Протилежна від автомобіля сторона адаптера має розетку. Стандарт розетки відрізняється залежно від країни в котру постачається авто. В нашому випадку євророзетка (Schuko F). Крім цього в нижній частині задніх сидінь вбудовано ще одну розетку максимальною потужністю 3,6 кВт котра так само відрізняється між країнами постачання.

Електромобільні перехідники не входять в комплект, але можуть бути придбані окремо, для зручного користування наявною зарядною інфраструктурою. Для європейського IONIQ 5 буде у нагоді адаптер Type 2 – Type 1 для зарядки авто від зарядних станцій із вбудованим кабелем Type 1. Для американських та корейських IONIQ 5 буде у нагоді перехідник Type 1 – Type 2 для зарядки авто від зарядних станцій із вбудованим кабелем Type 2. Максимальна потужність котру можливо завантажити через електромобільні перехідники – 7,4 кВт.

Варто пам’ятати, що електричні та електромобільні перехідники не можна використовувати у відкритому вигляді під час дощу.

З перехідниками для суперчарджерів ситуація складніша. Зарядні станції стандарту CHAdeMO зовсім не підходять до даного автомобіля. Жодних перехідників на сьогодні не існує. Перехідники чи адаптери з CCS Type 1 на CCS Type 2 або навпаки з CCS Type 2 на CCS Type 1 є небезпечними оскільки передають занадто велику потужність (50-350 кВт 500-800В постійного струму). При нещільному контакті може відбутись вибух, їх загорання разом з автомобілем. При потраплянні туди води і замиканні на людину велика вірогідність миттєвої смерті користувача від ураження струмом. Небезпечні перехідники для суперчарджерів виробляються та продаються в Китаї або вітчизняними компаніями.

 

ШВИДКІСТЬ ЗАРЯДКИ IONIQ 5

Розділивши ємність акумуляторів на потужність зарядного пристрою Ви можете розрахувати приблизний час повної зарядки авто. Для прикладу, розрахуємо швидкість зарядки автомобіля, котрий отримали на тести. Дана модифікація укомплектована повним приводом і має ємність акумуляторів 72,6 кВт⋅год. Проїжджає на повному заряді 480 км.

 

Потужність зарядного пристрою

Обладнання 58 кВт⋅год 72,6 кВт⋅год 77,4 кВт⋅год
Штатний зарядний пристрій 24 години 30 годин 31 година
Прискорена зарядка 3,7 кВт 16 годин 20 годин 21 година
Прискорена зарядка 7,4 кВт 8 годин 10 годин 11 годин
Прискорена зарядка 11 кВт

(тільки для європейських)

6 годин 7 годин  –
Прискорена зарядка 11 кВт

(тільки для європейських)

6 годин 7 годин  –
Суперчарджер SSC (Type 1 / Type 2) 50 кВт 80 хвилин 90 хвилин 95 хвилин
Суперчарджер SSC (Type 1 / Type 2) 90 кВт 40 хвилин 50 хвилин 55 хвилин
Суперчарджер SSC (Type 1 / Type 2) 150кВт 25 хвилин 30 хвилин 32 хвилини
Суперчарджер SSC (Type 1 / Type 2) 350 кВт 15 хвилин 20 хвилин 22 хвилини
Суперчарджер SSC (Type 1 / Type 2) 500 кВт 15 хвилин 20 хвилин 22 хвилини

Розрахований час наведений приблизно. Після зарядки 80% ємності акумуляторів відбувається пониження потужності і час до 100% заряду збільшується. На швидкість зарядки також впливає якість електромережі. При слабкій напрузі час зарядки може збільшуватись на 10-30%. Реальна ємність акумуляторів з роками експлуатації зменшується через деградацію акумуляторів, тому час повної зарядки буде зменшуватись з роками.

 

ЯК ОБЛАШТУВАТИ МІСЦЕ ЗАРЯДКИ ДЛЯ IONIQ 5

КРОК 1: Розрахуйте швидкість зарядки котра буде вас влаштовувати в потенційних місцях зарядки
КРОК 2: Дізнайтесь чи є в тих місцях потрібна вам потужність
КРОК 3: Оберіть зарядний пристрій відповідно до цих параметрів

В залежності від принципу і зручності використання зарядки, Ви можете обрати серед портативних зарядних пристроїв або стаціонарних потрібну модель. Зверніться до нас за консультацією, якщо плануєте облаштувати місце зарядки. Ми допоможемо підібрати та професійно проконсультуємо вас та електрика щодо специфіки зарядки та підключення до електромереж. Також в нас є послуга встановлення зарядного пристрою “під ключ”