Огляд Jaguar IPACE. Як швидко заряджати та особливості зарядки IPACE EV400

у
Категорії: Без рубрики, Особливості зарядки авто

Європейський ринок електромобілів швидко наповнювався але в преміальному сегменті відчувався вакуум. Монопольну позицію в цьому сегменті займала Tesla і створювала величезний запит на ринку. Світові концерни почали швидко переорієнтовуватись але першою це вийшло у компанії Jaguar Land Rover (Tata Motors). Автовиробник крім випуску серійного електрокару ще й вклався у відкриття нових автосалонів в більшості країн дистрибуції. Аналогічні електрокари AUDI E-tron та  Mercedes EQC вийшли з конвеєрів швидко але Jaguar IPACE став першим через що і отримав рекордний об’єм продажів електричок.

Нам вдалось відвідати світову презентацію Jaguar IPACE (Lagos, Португалія)в рамках програми тестування зарядного обладнання ChargeU влітку 2018 року. Вже на презентації стало зрозуміло що автовиробник приділив IPACE особливу увагу в просуванні. Отже, спробуємо описати все що Вам допоможе зрозуміти цей електромобіль перш за все з точки зору експлуатації електромобіля.

На світовій презентації автомобілі були представлені з універсальними пристроями JUICE BOOSTER преміального сегменту, потужністю 22 кВт з перехідниками на всі випадки життя.

 

 

 

В салони автомобілі поступили вже з бюджетним варіантом зарядки DELPHI потужність 2,3 кВт (10 Ампер). В станціях не передбачене регулювання потужності отже з побутовими подовжувачами або ненадійними розетками їх використовувати заборонено.

Випуск першого покоління припав на початок обмежень потужностей і IPACE випустили однофазним. Також це допомогло швидше вивести електрокар на ринок оскільки трифазні електромобілі потребують більш тривалих випробувань. Отже бортовий перший інвертор для всіх країн однофазний, потужністю 7,4 кВт (Макс. 32А).

 

Покоління, модифікації, версії Jaguar IPACE

Європейська версія Jaguar IPACE отримала порт CCS Combo Type 2. Верх ня частина подвійного роз’єму відповідає стандарту Type 2 потужністю 7,4 кВт (32 Ампери). З 2020 року з’явилась трифазна версія IPACE потужністю 11 кВт (3 фази по 16 Ампер). Відрізнити однофазний роз’єм Type 2 від трифазного легко. В нижні контакти в однофазному роз’ємі відсутні. При підключенні до суперчарджерів (DC) подвійним роз’ємом потужність обмежена на 100 кВт.

Американська версія Jaguar IPACE отримала CCS Combo Type 1. Верхній роз’єм Type 1 (J1772) аналогічно розрахований на потужність 7,4 кВт (32 Ампери). При підключенні до суперчарджерів (DC) подвійним роз’ємом потужність так само обмежена на 100 кВт.

Порт CCS Combo Type 1 J1772
Порт CCS Combo Type 1 J1772
Роз’єм Type 1 J1772

Китайські версії Jaguar IPACE отримала два китайські роз’єми DB/T для зарядки змінним та постійним струмом. Роз’єм DB AC для змінного струму знаходиться в лівому передньому крилі електромобіля. Він так само однофазний і розрахований на потужність 7,4 кВт (32 Ампери). Роз’єм DB DC для підключення суперчарджерів знаходиться в передньому правому крилі. Підтримує потужність 50 кВт.

Порт DB/T AC

Порт DB/T DC

Переобладнання Jaguar IPACE на європейську версію

Jaguar IPACE підтримує заміну зарядних портів. Якщо ви стали власником даного електромобіля привезеного з іншого ринку, зверніться до наших експертів щодо можливості переобладнання автомобіля на європейську версію. Це потрібно щоб отримати можливість заряджатись на суперчарджерах оскільки зарядна інфраструктура в нашій країні відповідає європейському стандарту CCS Combo Type 2 та міжнародному CHAdeMO. Також переобладнання допоможе уникнути використання небезпечних перехідників і автомобіль буде заряджатись через оригінальні зарядні порти.

 

Швидкість зарядки Jaguar IPACE

Оригінальний зарядний пристрій Jaguar IPACE виготовлений компанією Delphi потужністю 2,3 кВт (10 Ампер) заряджає електрокар повністю за 40 годин. Використовувати його з подовжувачами заборонено оскільки його потужність не регулюється.

Швидкість зарядки змінним струмом AC

Струм Підключення Потужність за 1 годину Кількість кілометрів за 1 годину зарядки *
10А 1 фаза 2.3 кВт +9 км
12А 1 фаза 2.7 кВт +11 км
16A 1 фаза 3.7 кВт +15 км
25А 1 фаза 5.7 кВт +21 км
32А 1 фаза 7.4 кВт +30 км
16A 3 фази 11 кВт +45 км

*Швидкість зарядки відрізняється від манери експлуатації автомобіля. Дані наведені при користуванні автомобілем в економічному режимі. Також на швидкість зарядки впливає напруга в електромережі. Розрахунок наведений при показниках відповідно до сучасного стандарту 230 В.

 

У 2020 році IPACE зазнав оновлення інвертора (бортового зарядного пристрою) для країн з трифазною архітектурою електромережі.

Ринки AC – змінний струм DC – постійний струм
Європейський Type 2 CCS Combo Type 2
Американський Type 1 CCS Combo Type 1
Китайський DB AC (DB/T) DB DC (DB/T)

 

Лючок зарядного порту Європейської та Американської версії знаходиться в лівому передньому крилі. У версії для китайського ринку в лівому передньому крилі – AC порт, в правому передньому – DC.

 

Зарядне обладнання Jaguar IPACE

Автомобілі постачаються з зарядним пристроєм виробництва Delphi (Угорщина). Потужність однофазного пристрою в залежності від країн приблизно 2,5 кВт і це 40 годин на повну зарядку автомобіля.

Європейська версія постачається з зарядним кабелем для стаціонарних зарядок (зарядних станцій). Таким кабелем можна заряджатись на платних (комерційних) зарядних станціях на потужності 7.4 кВт.

Перше що необхідно користувачу IPACE для комфортної експлуатації – потужніша зарядка (портативна або стаціонарна). Якщо плануєте поїздки то знадобиться кабель для стаціонарних зарядок (публічних станцій). Для власників європейських версій може знадобитись перехідник або адаптер з Type 2 на Type 1 оскільки українські мережі зарядних станцій в більшості орієнтовані на зарядку автомобілів з американського ринку.

В залежності від версії Jaguar IPACE ми рекомендуємо відфільтровані товари які підходять для зарядки IPACE.

Версії Фільтр портативних Фільтр стаціонарних Фільтр кабелів Фільтр перехідників
Європейські IPACE

однофазні

Портативні зарядні пристрої для IPACE Стаціонарні зарядні пристрої для IPACE Кабель для підключення IPACE до зарядних станцій Перехідники і адаптери для IPACE
Європейські IPACE

трифазні

Портативні зарядні пристрої для IPACE Стаціонарні зарядні пристрої для IPACE Кабель для підключення IPACE до зарядних станцій Перехідники і адаптери для IPACE
Американські IPACE Портативні зарядні пристрої для IPACE Стаціонарні зарядні пристрої для IPACE Кабель для підключення IPACE до зарядних станцій Перехідники і адаптери для IPACE
Китайські IPACE

 

Портативні зарядні пристрої для IPACE Стаціонарні зарядні пристрої для IPACE Кабель для підключення IPACE до зарядних станцій Перехідники і адаптери для IPACE

Якщо таблиця не повністю відображається в мобільній версії, переверніть смартфон або оберіть версію для ПК.

 

Чутливість Jaguar IPACE до якості електромереж

Інвертор IPACE має ряд обмежень пов’язаних з якістю електромереж. Електромобіль при низькій напрузі (близької до 200В) буде примусово обмежувати потужність заряджання. Просідання напруги так само може вплинути на пониження потужності заряджання а також відключення зарядного пристрою. При перевищенні напруги (близько 260В) IPACE відключається від зарядного пристрою видаючи помилку зарядки. Пам’ятайте що в такому випадку зарядний пристрій залишиться під високою напругою що може призвести до його виходу з ладу. Стрибки напруги так само критичні для Інвертора авто призводять до припинення процесу зарядки.

При відхиленнях характеристик електромережі до підключення авто або під час зарядки, варто розглядати можливість встановлення стабілізатора напруги. Щоб розрахувати потужності підібрати найкращий варіант, зверніться до експертів EVHUB.

Вітчизняні стабілізатори напруги не завжди якісні і можуть працювати некоректно.